Ce facem atunci când pacientul nu are suficient os pentru a insera implanturi dentare? Adiție osoasă. O adiție de os este o intervenție chirurgicală prin care se reface volumul osos de la nivelul maxilarului și/sau mandibulei.

Procedura este necesară atunci când pacientul are resorbție osoasă și nu avem suficientă lățime și grosime ca să punem un implant dentar.

Ce înseamnă adiție de os?

Adiția de os este un procedeu chirurgical prin care se adaugă țesut osos în zonele deficitare, cu scopul de a oferi o ancorare solidă implanturilor dentare.

Acest lucru se poate realiza folosind:

•  țesut osos autograf (prelevat din alte părți ale corpului pacientului)
  • os sintetic (grefă aloplastică).

Intervenția se realizează sub anestezie locală și este bine suportată de către pacienți.

Refacerea osului este recomandată îndeosebi pacienților care doresc o dantură fixă pe implanturi.

Cum decurge operația de adiție de os?

Etapa 1: Consultația stomatologică inițială

Medicul stomatolog se asigură că nu sunt infecții sau inflamații la nivel de os sau gingie.

Etapa 2: Recoltarea unui bloc de os din alte părți ale corpului

Procedura se face sub anestezie locală sau generală, dacă se optează pentru adiție de os cu țesut osos autograf. Dacă se folosește os sintetic, recoltarea nu este necesară, pacientul primind doar anestezia.

Etapa 3: Adăugarea de os

Medicul chirurg dezinfectează cavitatea alveolară, face o incizie la nivelul gingiei, în dreptul zonei care necesită adiție osoasă și inserează blocul de os sau materialul sintetic. La final, acoperă zona cu membrane și suturează gingia.

Cât durează o adiție de os?

Operația de adiție de os durează puțin, însă complexitatea intervenției poate varia în funcție de numărul de implanturi de care pacientul are nevoie.

Pentru un singur implant, adiția de os este mai simplă, durata procedurii fiind mai scurtă.

Pentru mai multe implanturi sau în cazul procedurilor mai complexe (sinus lifting), durata intervenției poate să crească.

În clinicile EDENT, procedurile complexe de adiție și implant, în care se folosește tehnica All-on-4 / All-on-6 (inserarea de 4, respectiv 6 implanturi), se pot face cu inhalosedare, fiind mult mai confortabile pentru pacient.

Se poate face adiție de os și implant în aceeași zi?

Da, se poate și chiar este recomandat ca aceste proceduri să se realizeze în același timp, pentru a asigura implantului o stabilitate mai bună pe termen lung.

Beneficiile adiției de os

• crește rata de succes a implanturilor dentare, prin crearea unei structuri osoase solide, în care acestea vor fi inserate;
  • previne resorbția osoasă ulterioară, menținând integritatea structurii osoase mai mult timp.

Recuperarea după o adiție de os

Pentru că este vorba despre o intervenție chirurgicală, este normal ca pacientul să resimtă un disconfort în ziua respectivă, însă acesta poate fi ameliorat cu antiinflamatoare și analgezice prescrise de medicul chirurg. De asemenea, medicul va recomanda și un antibiotic cu spectru larg de acțiune, pentru a reduce riscul de infecții cu bacteriile patogene din cavitatea orală.

Pentru a reduce inflamația, poți aplica comprese reci pe zona respectivă. Îți vei igieniza cavitatea orală conform indicațiilor medicului și vei reveni la control după circa 7 zile, pentru îndepărtarea firelor de sutură.

Alimentație după adiție de os

În primele 48 de ore după intervenție, vei consuma doar alimente moi, calde (nu foarte fierbinți sau foarte reci). Treptat, vei putea reveni la o alimentație solidă.

Evită mâncărurile picante, acre sau cu potențial iritant, precum și obiceiurile care îngreunează procesul de vindecare: fumatul, consumul de alcool.

Rata de succes

Rata de succes este de peste 95% în cazul procedurilor de augmentare osoasă. Riscurile sunt minime, iar complicațiile postoperatorii sunt extrem de rare. Toate acestea sunt în strânsă legătură cu experiența medicului chirurg, calitatea materialelor folosite și manevrarea lor.

Pentru o experiență stomatologică lipsită de griji, te așteptăm în clinicile EDENT. Te bucuri de expertiza unor medici certificați internațional, care lucrează cu tehnologii dentare de ultimă generație și care acordă multă atenție confortului tău fizic și emoțional.