Igienizarea dentară GBT reprezintă cel mai avansat protocol de profilaxie dentară din lume, singura metodă care elimină în proporție de 100% placa bacteriană și tartrul, atât de pe dinții naturali, cât și de pe implanturi sau restaurări protetice.

Ce este igienizarea dentară GBT?

Terapia ghidată a biofilmului – GBT sau Guided Biofilm Therapy – este o inovație patentată de EMS Elveția.

În clinicile EDENT, folosim aparatul EMS AIRFLOW® Prophylaxis Master pentru a realiza igienizarea dentară GBT.

EMS Airflow Prophylaxis Master
dr-denisa-tutunaru-edentclinic-igienizarea-dentara-GBT
Dr. Denisa Tutunaru
Kit igienizare dentară GBT

EMS AIRFLOW® Prophylaxis Master combină 3 tipuri de tehnologii, pe care le folosim în funcție de nevoile pacienților, astfel:

• AIRFLOW® MAX: piesa de mână cu ajutorul căreia îndepărtăm biofilmul, petele și tartrul moale de pe dinții naturali, restaurări sau implanturi; curăță și șlefuiește într-o singură procedură.
  • PERIFLOW®: piesa de mână cu ajutorul căreia îndepărtăm biofilmul subgingival din pungile parodontale cu o adâncime cuprinsă între 4 și 9 mm; permite și tratarea mucozitei și a peri-implantitei.
  • PIEZON® PS No Pain: după airflow, îndepărtăm tartrul supra și subgingival rămas cu acest instrument.
igienizarea-dentară-GBT-piesa-de-mana-AirflowMax
AIRFLOW® MAX
igienizarea-dentară-GBT-piesa-de-mana-Perioflow
PERIFLOW®
igienizarea-dentară-GBT-piesa-de-mana-Piezon-NoPain-PS
PIEZON® PS No Pain

În acest mod, oferim pacienților o igienizare dentară fără durere, minuțioasă și eficientă. Tratamentul ghidat al plăcii bacteriene durează aproximativ 30 de minute

Biofilmul dentar - de ce este periculos pentru sănătate?

Biofilmul dentar sau placa bacteriană este acel strat lipicios, subțire, compus din bacterii și microorganisme, care se formează pe suprafața dinților

O parte dintre aceste bacterii sunt dăunătoare, iar odată depuse pe dinți și țesuturile de susținere (gingii), pot conduce la apariția unor afecțiuni dentare precum: cariile, boala parodontală, peri-implantita, infecțiile periodontale. Aceste afecțiuni, lăsate netratate, pot duce în timp la pierderea dinților.

În plus, numeroase studii au arătat că bacteriile patogene din placa bacteriană pot duce la diabet, boli cardiovasculare sau de altă natură.

Protocolul GBT recunoaște biofilmul dentar ca fiind principalul factor care impactează negativ sănătatea orală și bunăstarea generală.

Fără o igienă orală corespunzătoare și igienizări dentare periodice care să-l îndepărteze, biofilmul dentar se întărește și formează tartrul, care nu mai poate fi îndepărtat acasă, prin simplul periaj dentar.

igienizarea-dentara-GBT
tartru-si-placa-bacteriana

Cum funcționează igienizarea dentară GBT?

Ai auzit de principiul „Poți trata eficient doar ceea ce vezi?” Ei bine, tocmai în acest fapt constă igienizarea dentară GBT: face placa bacteriană vizibilă, pentru a fi îndepărtată complet.

Protocolul Guided Biofilm Therapy implică folosirea unui revelator de placă bacteriană.

Revelatorul de placă bacteriană este o soluție colorată aplicată pe dinți, care face vizibil biofilmul dentar (placa bacteriană). Coloranții din soluție se leagă de zaharurile din biofilm. Medicul și pacientul pot vedea foarte clar zonele în care s-a acumulat placa bacteriană.

Așadar, medicul stomatolog este ghidat de acest revelator, pentru a îndepărta eficient toate depunerile de pe dinți, motiv pentru care procedura poartă numele de terapia ghidată a biofilmului dentar sau a plăcii bacteriene.

În plus, această tehnică ne ajută pe noi, medicii stomatologi, să educăm pacienții cu privire la importanța igienei orale. Vizualizarea directă a plăcii bacterienie poate avea un puternic impact de conștientizare în rândul pacienților, iar ei pot înțelege mai bine nevoia de curățare și îngrijire corespunzătoare a danturii.

Protocolul GBT în 8 pași simpli

Igienizarea GBT, întâlnită și cu denumirea de detartraj GBT, este atât o metodă de curățare a dinților, cât și una de informare și educare a pacienților.

Întregul proces se realizează în 8 pași simpli:

1. Diagnosticarea

Medicul stomatolog sau igienist evaluează dinții, gingia, țesuturile parodontale, implanturile și țesuturile periimplantare și identifică dacă există probleme cu dinții ori gingiile.

2. Evidențierea

Medicul aplică revelatorul de placă bacteriană pe dinți. Soluția colorează placa bacteriană mai veche de 3 zile în albastru, iar pe cea mai recentă, în roșu.

3. Motivarea

Vizualizarea biofilmului dentar ajută pacientul să înțeleagă importanța igienei orale zilnice. Medicul îi oferă instrucțiuni personalizate pentru îngrijirea orală efectuată acasă.

4. AIRFLOW® MAX

Medicul îndepărtează placa bacteriană, petele și colorațiile de pe dinți, gingii, limbă și palat, cu ajutorul acestei piese, care produce un jet de aer și apă caldă, asigurând o curățare blândă și fără durere.

5. PERIOFLOW®

Dacă pacientul are pungi parodontale cu adâncime de 4-9 mm, medicul folosește air flowul subgingival, numit Perioflow, pentru a dezinfecta acele pungi.

6. PIEZON® PS

Medicul elimină orice urmă rămasă de tartru și curăță placa bacteriană din jurul implanturilor și a restaurărilor protetice, dacă pacientul beneficiază de acestea.

7. Control

Medicul face o verificare finală amănunțită, pentru a se asigura că placa bacteriană și tartrul au fost îndepărtate complet. Tot acum evaluează posibilele riscuri de afecțiuni dentare.

8. Rechemare

După evaluarea riscurilor, medicul stabilește împreună cu pacientul frecvența procedurilor de igienizare dentară (rechemarea) și programează următorul control.

Beneficii igienizare GBT

Spre deosebire de igienizarea dentară clasică, un detartraj GBT aduce pacienților beneficii suplimentare, precum:

• vizualizare clară, prin revelarea plăcii bacteriene în culori specifice.
  • conștientizare îmbunătățită, prin identificarea zonelor insuficient curățate prin periajul dentar realizat acasă și folosirea aței dentare.
  • curățare mai blândă, fără durere: igienizarea GBT folosește un jet de aer și apă caldă, acesta fiind mai blând cu dinții și țesuturile moi (gingii, limbă, palat), spre deosebire de igienizarea clasică, unde se folosesc instrumente metalice.
  • curățarea pungilor parodontale cu adâncimi între 4 și 9 mm, datorită instrumentului PERIOFLOW®.
  • curățarea în jurul implanturilor și restaurărilor protetice, datorită instrumentului  PIEZON® NO PAIN PS.

Ce pacienți pot beneficia de igienizarea dentară GBT?

Fiind o metodă blândă de curățare, igienizarea dentară GBT este potrivită pentru pacienții care au:

• sensibilitate dentară ridicată
  • implanturi dentare
  • boală parodontală
  • aparate dentare

Pacienții care au în plan să-și facă o albire dentară sau să-și pună fațete pot beneficia și ei de igienizarea GBT. De asemenea, igienizarea GBT este potrivită pentru copii de diferite vârste, dar și pentru persoane mai în vârstă.

igienizare-dentara-gbt-edentclinic

Detartrajul clasic, în ciuda eficienței sale, poate să prezinte unele limitări în ceea ce privește confortul pacientului și precizia cu care este îndepărtată placa bacteriană.

În schimb, igienizarea GBT integrează tehnologii moderne precum AIRFLOW®, PERIOFLOW® și PIEZON® NO PAIN PS și relevatoare de plăci bacteriene, care asigură pacienților o experiență de igienizare mai blândă, dar și mai eficientă, îndepărtând 100% placa bacteriană.

La EDENT, avem grijă să aducem cele mai bune practici din domeniul stomatologiei și să oferim pacienților noștri acces la tehnologii inovatoare, care schimbă în bine experiența mersului la dentist. Te așteptăm în vizită!