De ce să alegi tratamentul endodontic la microscop?

Endodonția este specialitatea care se ocupă cu tratamentul canalului radicular și reprezintă baza stomatologiei, deoarece, durata de viață a dintelui depinde în primul rand de corectitudinea acestui tratament. Tratamentul endodontic are ca scop tratarea si mentinerea dintelui pe arcada.

Cand este necesar tratamentul de canal?

Atunci cand procesul carios a avansat mult în profunzime, ducand la apariția durerii dentare.

Insă o carie poate evolua si asimptomatic, ducand la necroza nervui, situație ce impune realizarea unui tratament endodonic. Tratamentul de canal realizat cu ajutorul microscopului dentar poate face diferența între salvarea sau extracția unui dinte. In cazul tratamentelor endodontice clasice șansele de reusită sunt de 50%. Utilizarea miscoscopului dentar crește semnificativ rata de succes a unui tratament, ajungand la peste 90%.

Ce este microscopul dentar ?

Microscopul dentar este un dispozitiv care ajută medicul endodont să  vadă detalii ce nu pot fi percepute cu ochiul liber (anatomii atipice ale spațiului endodontic, ace rupte in canal, fisuri, fracturi, perforații ale rădăcinilor dentare). Astfel pacienții nostri beneficiază de tratamente de înalta precizie. In clinicile EDENT tratamentele de canal sunt realizate exclusiv cu ajutorul microscopului dentar, de către medici cu specializări și certificari nationale și internationale.

Ce implică un tratament de canal la microscop?

O serie de pași care sunt realizați de cele mai multe ori în aceeași sedință, nefiind necesare vizite repetate la dentist pentru finalizarea tratamentului. Primul pas este realizarea anesteziei. Folosind tehnici complexe de anesteziere,anestezie fără ac sau computerizată, chiar și cei mai temători pacienți depăsesc cu zambetul pe buze acesta etapa.

Ulterior , dupa ce anestezia s-a instalat, medicul endodont se asigură că îndepartează tot țesutul dentar afectat, realizand acces către spațiul endodontic. Utilizand tehnici și echipamente moderne de instrumentare rotativă și decontaminare LASER, canalele radiculare sunt curățate, dezinfectate și sigilate. Tratamentul endodontic se finalizează cu reconstrucția dintelui cu fibră de sticlă și acoperirea cu o coroană dentară pentru a oferi rezistență optimă în timp.

Care sunt avantajele tratamentului de canal la microscop?

1. Diagnostic precis
  2. Acces minim conservand țesutul dentar
  3. Vizibilitate mai bună a medicului endodont, astfel poate detecta canale ce nu pot fi vazute cu ochiul liber.

Fara un microscop dentar, medicul poate rata un canal. In acest caz durerea sau infectia persistă,  ducand la extracția dentară.

1. Rata de succes crescută în cazul retratamentelor de canal

Clinicile EDENT dispun de tehnologie modernă, microscoape dentare GLOBAL și ZEISS, Laser Biolase Waterlase, endomotor Vdw Gold și sisteme de obturare Kerr, iar pacienții noștri beneficiază de tratamente de canal moderne, precise și fără durere.