Profilaxie dentară

profilaxie      Igiena dentară, cunoscută şi ca igiena orală, este procesul prin care se efectuează igiena preventivă pentru evitarea cazurilor de urgenţă dentară.

Profilaxia reprezinta prevenirea imbolnavirii dentare, dar si prevenirea complicatiilor, in cazul afectiunilor deja existente. Detectarea precoce este cheia pentru evitarea tratamentelor complicate si costisitoare. Pacientul nu poate observa singur, in timp util, daca apare imbolnavirea dentara sau care este gravitatea afectiunii sale si de aceea sunt foarte importante vizitele regulate la medicul dentist, pentru a putea surprinde si trata din timp diversele afectiuni dentare si pentru a preveni aparitia altora.

Pentru a avea o dantura frumoasa si sanatoasa, profilaxia dentara trebuie sa inceapa de la aparitia primilor dinti si trebuie continuata toata viata. Profilaxia presupune igienizarea dentară zilnică, suplimentată şi completată de igienizarea dentară profesională, realizată la un interval de 6 luni.

Proceduri care se aplica in cabinetul EDENT privind profilaxia dentara:
* Detectarea si indepartarea placii bacteriene
* Fluorizare locala si sigilarea dintilor (santurilor si fosetelor). Sigilarea consta in aplicarea materialelor sigilante in santuri si fosete (locuri in care se acumuleaza si ramane placa bacteriana care afecteaza smaltul dintelui si il penetraza, incepand sa ia nastere caria si complicatiile ei). In metodele de sigilare nu se foloseste nici o freza, un instrument de care se tem in special copii. La copii sigilarea este foarte importanta, mai ales odata cu eruptia molarilor de lapte, dar se foloseste fara probleme si la molarii permanenti, pentru a preveni aparitia cariei si a complicatiilor ei. Materialul sigilant, pe langa alte componente, contine si flor care intareste structura dintelui.
*Tratamentul profilactic ortodontic consta in aplicarea unor aparate foarte simple pentru a normaliza eruptia dintilor, a stimula eruptia corecta a dintilor si a dezobisnui obiceiurile vicioase care aduce la inghesuirea dentara.
* Paradontoza este boala secolului care la noi la cabinet se trateaza de la faza incipienta pana la fazele complicate, cand recurgem la tratamentele chirurgicale si imobilizarea dintilor.
* Detartraj si periaj profesional.
* Control periodic.